неделя, 10 май 2009 г.

Държавно Първенство

Изминалите събота и неделя се състоя Държавното първенство - дълга и спринт.
Събота 09.05 се състоя дългата дистанция. Информацията, която имах предварително, беше, че ще е една много дълга, тежка и гъста дълга дистанция. Опитах да се настроя позитивно за предстоящия старт и наистина успях. Стартирах добре и взех 1вите 2 точки доста добре. За 3та точка направих може би най голяма си грешка за последните, може би, 5 години. 8мин!!! Въпреки грешката останах спокоен, запазих нормалното темпо и не се втурнах да "избивам" загубеното време. Просто започнах да бягам изключително на сигурно и да заобикалям по пътеките. Казах си, че със сигурност и другите състезатели ще допуснат грешки и е много важно аз самия да не правя грешки до края на маршрута. Понеже бях последния стартиращ до 11та точка никой не видях в гората. Но и това не ме притесняваше. Знаех че шансове за добро бягане още имам. На 11та настигнах Андрей Абаджиев от когото получих малко информация за другите състезатели и разбрах че наистина всички са грешили. След преминаването на подкрепителния пункт на поляната видях стартиращия пред мен на 6мин Иво Каменаров и Николай Димитров. За 19та точка знаех че избора на добрия вариант е от много голямо значение дори и за крайното класиране. Избрах според мен най добрия възможен вариант - по шосето. 1во защото беше с най-малко сборно, 2ро най-елементарен, като изпълнение и 3то атакуването на точката се пада в изкачване където скоростта е значително ниска и риска от грешка е най-малък. Пеперудата преминах добре. За 29та КТ избрах да бягам по пътеката и от завоя на пътя да атакувам точката. Малките неточности на картата и дългото разстояние за атакуване оказаха влияние върху бързото и намиране. След още точка дойде време и за 2рата дълга отсечка. Също 15-20 секунди отделих за правилния вариант. На края бях наистина много уморен но не си и давах много зор, защото бях 95% сигурен че водя. Като финиширах и разбрах че в действителност съм 1ви останах много доволен и най-вече че след голямата грешка на 3та точка не се отказах а се борих до край!
В заключение мога да кажа, че Георги Карталов наистина се бе постарал доста и смятам, че картата беше добра (даже не знам как я е правил в това гъсто), само може би малко в повече ми дойде тази първа част и продължителното бягане в гъстото.

Класиране дълга.



10.05 Спринтова дистанция.
След тежката дълга дистанция бях доста уморен, но знаех че шансовете за добро класиране са на лице. Опитах се да загрея добре и да подготвя краката си за малко по-бързо бягане от обикновено. Още за 1ва точка останах малко очуден от картата и по точно как бяха отразени едни гаражи - загуба от 10сек. Продължих с едно добро темпо. Смятам че свикнах и с картата. За 4та точка загубих може би 25 сек и смея да твърдя, че картата не съвпадаше с действителността. И моето мнение, е че когато не е 100% коректно и където може да има доза шанс за намирането на дадена точка, това място трябва да се пропуска, като евентуално място за пласиране на точка. До края на маршрута не допуснах сериозни грешки (няколко ослушвания). В края на маршрута останах много ядосан от изчертаването на картата и на самия маршрут. Цифрите на маршрута закриваха проходи които бяха от значение. За 18та точка прескочих 2те огради макар и това да е донякъде против правилата (но не съвсем). В крайна сметка бях победен от Иван Сираков с 1сек. Най много се ядосвам на себе си че Иван ми прави 4сек само на финалната отсечка. Но смятам, че голяма помощ Иван получи от съотборници и приятели (викайки му че става въпрос за секунди) бягайки към последна и по самия финал (шанса на последния стартиращ - вчера това бях аз). Това е първата ми загуба на ДП спринт от 2003г. Има и добра страна в загубата ми на това състезание. 1во сега наистина оценявам какво голямо значение има всяка една секунда, която можеш да спечелиш по време на маршрута! 2ро - смятам че дълго ще помня тази секунда и точно тя ще ми помага да бъда още по добър на следващи спринтове!!!

Класиране спринт.

1 коментар:

  1. Това с прескачането на оградата не е честно! Иван е заобиколил и от там губи 30 сек спрямо твоя сплит. А той как би се чувствал ако беше победен с 1 сек заради тази неточност на картата/картографа?
    Ако оргадата е все пак малка (ниска) - можеше да се даде проходима и за всички еднакво. Но така както е нарисувана не трябва да се преминава. Но в България декласирани за подобно нарушение не е имало. Друг е въпроса и за разположението на числата на картата.
    Но в крайна сметка от сплитовете се вижда, че Иван заслужено те е победил, така като ти си победил всички на дългата (маратона). Честито и наздраве!

    ОтговорИзтриване