неделя, 22 май 2011 г.

Финландски Шампионат Ултралонг 2011

 Престоя ми във финландия почти приключи. Беше наистина приятна седмица с изключение на времето в по-голямата си част. Престоя ми в Йоенсу продължи почти седмица, през котято успях да направя няколко технически тренировки на наистина уникалени райони.




Два дена преди състезанието се отдадох на почивка (активна разбира се) за да мога да събера достатъчно сили за предстоящото 25км по права линия състезание. Старта беше масов, като първоначално завъртяхме 3 кръга, които бяха под формата на "one man relay" и с обща дължина 12км. Последния 4ти крък беше "прав" без вилици с дължина 13км и една отсечка от 4,5км по правата :) nice:)
Стартирах добре, но още в самото начало допуснах малка грешка след, която си казах, че просто нямам право на повече такива. Много беше важно на коя позиция ще стартираш на последния кръг. С доста добро бягане и грешки от около минута и половина, стартирах последния кръг от 2ра позиция на около 20сек след Паси Иконен. Първата част от отсечката имаше около 400м бягане по път и бързо успях да го настигна. Странно започнах да усещам леки схващания на краката прекалено рано, това беше знак, че ще е едно тежко състезание за мен!
Няколко точки по късно бяхме застигнати от Петери Муконен (точно преди дългата отсечка). Като видях колко дълга е отсечката спрях за няколко секунди да видя на къде ще тръгнат двамата. Те се разделиха и на мен повече ми допадна варианта на Паси. След около 1,5км бягане през гората отново се събрахме 3мата. Стъпвайки на пътя Муконен вдигна драстично темпото и аз реших да го последвам. За жалост при това бързо темпо всяко едно спиране на подкрепителен пунк би ми коствало много, а Муконен имаше "камелбек" а аз не :) Реших да рискувам и да пробвам да издържа до където мога. Изгубихме Паси и така останахме само двамата. След още няколко точки разбрах, че ще ми е трудно да финиширам с Муконен. Намалих темпото, като се стараех да не граша. Няколко точки преди финала вече отчайващо се нуждаех от вода и О чудо... река! Това бе и моето спасение колко и странно да звучи :) Финиширах 2ри на 3мин след 1вия. Паси финишира на 2мин след мен. Бях доволен от резултата и от това, че не позволих да се откажа. Но проблемите не свършиха до тук :) Имаше допинг контрол и след 2часа и 40мин бягане е доста трудно човек да даде какъвто и да е тест. След около 3 часа и 4-5 литра изпити течности най накрая успях да "свърша работата" :)


Резултати.

Следобеда бе болезнен но поне времето най-накрая бе приятно.
Понеделник се прибирам в София а другата събота ме очаква друго тежко изпитание. Държавното Първенство по планинско бягане, което ще се състои на "Боровец". Около 8км с над 1000м денивилация.

2 коментара: