неделя, 9 септември 2012 г.

NORT и край на сезон 2012.

Измина една невероятна седмица изпълнена със седем за мен много силни старта. Първия етап от NORT се състоя на изпълнения със спортна история хълм Холменколен край Осло. Лично за мен това бе най-слабия кръг със 33то място на квалификацията (и не класиране за финала) и 34ти на средната дистанция на следващия ден. (карта) Но нещо много важно се случи на тази средна, а именно да се почувствам отново добре физически след почивката която си бях дал след световното първенство. Специални благодарности към Андерш Нордберг и Анне Маргаритга, които бяха мои домакини.

Класиране 1ви старт.
Класиране 2ри старт.

 След няколко часа пътуване със Швейцарския отбор се добрах до Гьотеборг, където след два дена щеше да се състои 2рия кръг от първенството. Дисциплината бе и може би най-динамичната. Спринт с директни елиминации. Събуждайки се обаче в деня на състезанието нещата не се развиха по най-добрия начин. Температура и доста силна болка в гърлото постави под въпрос участието ми този ден. В крайна сметка реших да бягам, като се надявах, че това няма да голям проблем. Квалификацията избягах добре. Допуснах няколко грешки, но в крайна сметка крайния резултат ме удовлетворяваше напълно заемайки 7ма позиция, като първите 24 се класираха за финала.


Класиране.

 Следобеда обаче нещата стояха по малко по-различен начин. Свежестта я нямаше и не се чувствах никак добре. Но въпреки това успях да се мотивирам за битка. На старт застанахме 8 души като само 2ма от нас щяха да се класират и двама от трите потока по време за да образуват 8цата за финала. Стартирах много добре и няколко точки преди финала бях на чело, но малка грешка развали всичко. Накрая нямах сили и мотивация да догоня групата. Но тъпото за мен бе, че именно от моя поток се класираха 4 души. Та и от този старт научих много ценен урок а именно да се боря до последно :) Финиширах 6ти в потока си а времето ми отреди 12та позиция за световната купа за деня.

Карта.
Класиране.

Последния кръг от шампионата се проведе край Воукати (Финландия) където догодина ще се състоя световното първенство по ориентиране.
Първия старт бе спринт със квалификация сутринта и финал следобеда. Квалификацията мина нормално. Бягах добре, една идея под максимума си и класирах 24ти като първите 30 се класираха за финала.

Класиране.

 Финала бе следобеда, където може би беше и най-голямото ми разочарование. На техническата конференция предната вечер, при въпрос към организаторите какви обувки препоръчват да се използват от състезателите, отговора беше: 90% асфалт - така че сами преценявайте :) (в действителност не повече от 50% асфалт а там където беше трева беше като ледена пързалка с неподходящите обувки). Бягах сравнително добре, но няколко грешни варианта и избор на грешните обувки се класирах на 22ра позиция. Така, че имайте го в предвид за догодина, когато за спринта на световното ви кажат 90% асфалт :) Но тогава няма и да имам проблем с избора на обувки защото определено ще е едно от ето това:

Класиране.
Карта.

Оставаше последния етап от шампионата който се очертаваше да е доста интересен. Преследване базирано на резултатите от предишните стартове. Преди последния старт заемах 13та позиция за световната купа. За мен бе важно да задържа тази позиция. Понеже в последния кръг от световната купа  точките се удвояват, със сигурност Тиери Жоржу щеше да ме задмине, моята задача бе да не позволя на Фабиен Хертнер да направи същото.
 Стартирах от 23та позиция с много добри състезатели около мен. Понеже разликите бяха много малки още на 4-5 точка се събрахме може би 7-8 души. Но влизайки в пеперудата останах абсолютно сам. Преглеждайки gps-a след старта видях, че малко пред мен е бил Ерик Рост а малко след мен са били Лаканен, Хубер и Екеберг. Но така и не видях никой по време на разделянето. След това обаче отново се събрахме заедно, хората които бяхме заедно преди разделянето и започнахме малко по-малко да настигаме доста състезатели. В края на състезанието се чувствах много добре физически, което ми позволи да увелича скоростта и от 23та позиция на старта да финиширам 13ти само на 12 секунди след 10тия.
За деня имах 7мо време и бях много доволен, че приключвам сезона си с добро бягане.

Резултати от деня.
Карта.
Крайни резултати.
Крайни резултати за световната купа.

За мен сезон 2012 приключи. Мога да кажа най-успешния ми сезон.
Сребърен медал от европейското първенство на спринта, 6ти на дългата на световното първенство, 13ти в крайното класиране за световната купа а и нека не забравям победа на най-голяма клубна щафета в света Юкола :)
 Още една седмица ще остана във Финландия на лагер за Световното първенство 2013 а в края на другата седмица ще взема участие във Финландския шампионат средна и щафета.

 Искам специално да благодаря на Костадин Новаков благодарение на, когото стана възможно участието ми на този шампионат и лагер. Коце благодаря ти още веднъж!!!

1 коментар:

  1. Браво Дизел. Невероятен сезон съм страхотни емоции в БГ ориентирането.

    ОтговорИзтриване