петък, 2 октомври 2009 г.

Лагер Трондхем

След 50мин полет от Осло, пристигнахме в Трондхеим. Натоаврихме се в рент-а-кар-ите и отпътувахме северозападно от града към планините. Къщата, където щяхме да прекараме следващите 5 дни беше на почти 500м надморска височина и по върховете наоколо белееше снега, който бе навалял през изминалата нощ. Ние бяхме щастливи, че снега не е достигнал и до по-ниските части. Разтоварихме багажа и се приготвихме веднага за тренировка. Къщата беше по средата на една доста голяма карта и това ни позволяваше да тренираме без да използваме транспорт и да губим излишно време.
1ва тренировка на подобен терен за предстоящото световно през 2010г. Мога да кажа, че районите са доста специални, но не мога да кажа че ме изненадоха с нещо ново. Бягал съм на доста подобни райони в Швеция. Но това което трябва да се знае за този тип райони е че блатата са доста бързи за предвижване и са много добри ориентири. На растителни граници трудно може да се разчита и зеленото се забелязва много трудно, а реамболаторите обичат да слагат доста зелено по картите в този регион. На следобедната тренировка имаше поставена Емит система и беше, като малко състезание. Района беше доста по-различен от сутришния. И тук зеленото преобладаваше, но беше напълно проходимо, дори и тъмно зеленото. Аз през цялото време се опитвах да го заобикалям но всъщност то на моменти се оказваше по-лесно за бягане отколкото бялото. В Скандинавието много често зеленото на картата означава видимост а не проходимост. На две места допуснах големи грешки, като на едната съм бил по средата на тъмно зелено а изобщо по нищо не се различаваше от светло зеленото. За района на 2рата тренировка казаха че на места картата и района се доближават до средната дистанция на WOC 2010. Също споменаха че по-голямата част от картата на средната на световното ще е със зелен цвят. И ще е доста по-трудно и технически и физически отколкото доста хора си мислят.
На втория ден от лагера осъмнахме с 1-2см сняг и обилен снеговалеж определено на никого не му се понрави това, но никой нищо не можеше да направи по въпроса и просто излязохме на тренировка. Беше тежка тренировка, студено, сняг на места но пък когато мъглата се разсейваше и снегът спираше да вали се откриваше страхотна гледка наоколо. Повечето от точките на този маршрути бяха пласирани по склоновете като и това бе целта на тази тренировка, а именно да се тренира бягане по самия склон. Прескочих доста от точките защото на 7ма точка бях на 60тата минута а имаме още няколко дни с двуразови тренировки.
Следобеда бе най-добрата ми тренировка тук от техническа гледна точка до момента. Реших да бягам и малко по-бързо. Една от тези тренировки, в които все едно си бягал маршрута и преди, контролираш ситуацията на 111% и знаеш на къде трябва да бягаш дори и в тъмно зеленото :)
Третия ден направихме лека тренировка на сутринта, като бягахме до близкия връх, но времето беше доста студено и духаше ужасно. Следобяда участвах на О-биатлон. Три кръгчета по 1.8км с две стрелби по между им. 1вото кръгче загубих около минута от ориентиране, но по големия ми проблем на това кръгче беше че краката ми почти замръзнаха в студената вода в блатата. На 1вата стрелба не успях да съборя нито едно и ме чекаше дълго бягане в наказателния рунд. Тук трябва да отбележа че пушките, с които стреляхме не бяха простлеляни въобще. И стрелбата бе на принципа идваш на рубежа и където ти посочат там лягаш и каквато пушка ти се падне с такава стреляш. На второто кръгче бягах много добре и даже на стрелбата съборих едно от което останах много доволен. 3тото кръгче също избягах много добре. Трябва да отбележа че повечето състезатели бяха с по 10 грешки. Заех 5то място което в случея не бе от значение. Ако времето бе малко по-добро наистина щеше да се получи шоу. Вечерта отдохме да играем боулинг и прекарахме една приятна вечер.
Четвъртия ден ни предстоеше нещо като лагерно състезание - one-man-relay. Бях доста уморен, допуснах доста елементарни грешки от недоглеждане и бягане без точна посока. Половината не го завършиха. 1ви стана Олав Лунданес аз останах на около 6мин след него. Следобяда реших да пропусна тренировката защото наистина бях вече много уморен.
Последен пети ден. Първа тренировка 8:30. Бягахме по 2ки, като до средата на маршрута единия бяга по самата отсечка и като стигне изходния ориентир другия поема и атакува точка, излиза от точка и пак другия води по отсечката. Втората Половина от маршрута се разменяме.
Втора тренировка 1:30 "downhill-orienteering". Няколко маршрутчета с по 1-2 точки в спускане. Като до следващия старт бягаш съвсем леко. Целта е да се тренира атакуване на точките с по висока скорост.
В 6 часа отлетяхме от Трондхаим и след 50мин полет пристигнахме. Още 40мин път с кола и се прибрахме в Халден отново. Тук ще остана няколко дни и в петък заминавам за "25Manna" - щафета от 25 човека, където ще бягам 1ви пост на 1вата щафета на Халден.
Подробности за щафетата може да видите ТУК.