сряда, 2 май 2012 г.

"Вариант 5" и Държавен Шампионат по Планинско Бягане

Миналата седмица в сряда заминах за Горна Оряховица от, където на следващия ден заедно с отбора си по лека атлетика "Браун Тим" пътувахме до язовир Жребчево, където се проведе държавен шампионат по планинско бягане. Трасето по, което бягахме бе обиколка от 4,1км със 250м сборно изкачване и спускане. Мъжете трябваше да бягаме 3 обиколки или 12,3км с 750м сборно изкачване. Топлото време направи бягането още по-трудно. На старт застанахме близо 50 души. Аз защитавах титлата си от предишната година. Нямах представа в какво състояние се намирам точно в този ден. Нямах представа и какво да очаквам от конкурентите си. В крайна сметка по време на бягането се чувствах доста добре и с доста усилия успях да стана 1ви с малка преднина пред Йоло Николов. Трети остана Иван Сираков на малко по-голяма разлика от време. С това класиране заслужих правото да се състезавам на Балканския Шампионат по планинско бягане, който ще се проведе на 7ми Юни на същото място. Ще ми е интересно да се сравня с лекоатлетите от Балканите.


 На следващия ден болката в краката ми бе голяма а ми предстояха 4 старта по ориентиране за купа "Вариант5".
Първия старт в Събота, който бе формат "one man relay" използвах, като тренировка а и да си дам още един почивен ден след тежкото натоварване. Избягах две от кръгчетата и финиширах.
Неделя бе спринта и първото за мен важно състезание. За мое съжаление по време на загрявката усещах доста болка и постоянно схващане в десния си крак и разбрах, че няма да е  леко състезание от физическата му част за мен. Иван Сираков стана 1ви като ме победи с 18 сек. Трети остана Ивайло Каменаров. Това ме амбицира наистина много за оставащите два старта, които се предполагаха да бъдат още по-вълнуващи защото щеше да присъства и Йонот Цинка.
Резултати.

Дойде и средната дистанция. За първи път от няколко дни насам се почувствах малко по-добре. Знаех, че района е бърз и всяка една грешка било и то малка ще се струва ценни секунди. Стартирах последен. Първите пет точки избягах много добре, но на 6та допуснах първата малка грешка. 9та точка бе радиоконтролата на, която чух, че водя с 20 секунди. Това малко ме успокои. До края допуснах няколко грешки по 10 секунди, но като цяло всичко беше в норми. В последствие станах 1ви с повече от две минути.
Резултати.


 Далеч обаче не се успокоих след победата си на средната дистанция а още повече се мобилизирах за следващия старт, който беше и WRE. Стартовия списък беше и подреден по световната ранглиста, като Цинка стартира последен след мен а Иван беше преди мен. В началото на състезанието имах малък проблем с мащаба на картата. На 5та и 9та точка загубих доста време и Цинка е бил само на 50 сек след мен. На 23та точка стигнах Иван а когато бягах за 27ма, минавайки покрай 23та видях Йонут да излиза разбрах, че му водя, но колко точно не ми беше много ясно. Няколко точки по-късно допуснах сериозна грешка, а там бяхме 5 души :). След това бях принуден да се позабързам за да запазя дори малко останалата ми преднина. Но гледайки сплитовете след състезанието съм бягал доста по-бързо от всички в края на маршрута. Финиширайки исках да разбера как съм минал на последната радиоконтрола в сравнение с Цинка, но организаторите са имали проблем с радиоконтролите. След изтичането на 3те мин стана ясно че съм 1ви. Най-доволен на това състезание останах от това, че след загубите не се отпуснах а се мобилизирах още повече. И като, че ли наградния фонд на това състезание го превърна достатъчно важно за по-добрите състезатели. а когато към едно състезание се подходи сериозно, конкуренцията моментално се вдига. Така в България за тази година преминаха и 3те WRE та, които са лимит на всяка една държава. Радостен съм, че успях да ги спечеля и 3те.
Резултати.


Няма коментари:

Публикуване на коментар