вторник, 22 юни 2010 г.

JUKOLA - WINNER

Още една от целите ми в ориентирането е постигната а именно победа в най-престижната щафета във света Юкола. Изключително съм щастлив макар, че самото ми бягане на щафетата не беше никак добро! Допуснах няколко грешки, които за мое щастие не се отразиха на представянето на отбора. Останалите момчета свършиха чудесна работа и така след 7 годишна пауза Халден СК спечели за 4ти път престижната щафета.

Картата ми с GPS

Малко за самото бягане. Може би многото приказки за това, колко е сложен и труден района, не ми позволиха да се отпусна да бягам така, както знам а през цялото време бягах със страх. Първата грешка, която допуснах бе паралелна и отидох на съвсем друг връх за 8ма точка. На дългата отсечка успях да настигна водещата група и отново да застана на чело на групата. Точката бе вилица и излязох на чужда такава, но знаех къде съм 100 %. Но понеже всички дупчиха тази точка и аз останах сам, действах прибързано да намеря колкото се може по-бързо моята точка без да знам на къде точно бягам. Ако 5 секунди се бях забавил и действал спокойно никога нямаше да допусна толкова елементарна грешка!
Втората грешка, която допуснах бе от това че се подлъгах по една пътека, която я нямаше на картата и всъщтност не разбрах дали това е пътека направена от жените или просто не бе дадена на картата...
 Прибрах се на близо 4мин изоставане. Бях много бесен на себе си!!!
Бях решил цяла нощ да следа щафетата от арената и да подкрепям съотборниците си отблизо точно, както миналта година. Още на 2ри пост Ерик Акселсон свърши много добра работа, като се прибра 1ви стопявайки целия ни пасив. Андерш Нордберг направи поредното невероятно нощно бягане. Грешка в края на маршрута му попречи да си дойде на 8 мин преднина и си дойде само на 5мин. От там нататък разликата с гонещите ни отбори само се увеличаваше, докато стигна 13,5мин на последен пост. Олав Лунданес просто трябваше да направи едно стабилно бягане без големи грешки. Тиери Жоржу отново показа класа на един от най добрите ориентировачи в света, но тя не бе достатъчна за стопяването на огромния аванс, който имахме :)
 Чувството да спечелиш такова състезание е невероятно и пожелавам на всеки да го изпита!!!
Предстои ми седмица в България, като през уикенда ще бягам Държавния Шампионат - нощно + щафети. А в понеделник заминавам на дву седмичен лагер в Швеция -Селан заедно с Тиери Жоржу, Филип Адамски и още няколко французи.

1 коментар: