петък, 14 май 2010 г.

Част от подготовката за ЕОС...

Изминалите няколко дни прекарах с класа си от Националната Спортна Академия в Тетевенския Балкан.
 Сряда тръгнахме от София към село Голяма Брестница и по път спряхме на първото "препятствие" от нашия маршрут - Виа Ферата край пещерата "Съевата дупка". Екипирахме се със седалки и каски и тръгнахме по 3те маршрута по отвесните скали. В началото беше трудно да свикна с височината и с това, че няма шанс да падна, понеже съм тройно осигурен. След, като минах първия маршрут набрах смелост и се втурнах с голям кеф към другите два.

След това се прехвърлихме на въжената градина, където най забавното нещо бе тролея.
 От там няколко човека вместо с автобуса се прибрахме на крос. Вечерта си направихме барбекю :).
 На другия ден с ПешО Доганов станахме рано и направихме един много приятен крос преди закуска. След кратка почивка се отправихме към пещерата "Градежница" дълга 950м в половината, от която тече река. За жалост не бяхме екипирани добре понеже не бяхме готови за толкова много вода в пещерата. На едно място ни се наложи да използваме въже и прийоми от алпийската техника за да можем да преодолеем един праг. След няколко часа излязохме от същото място доста кални, но удовлетворени от това което видяхме.
 Следобеда тренирахме отново и отново завършихме вечерта с барбекю.
Петък  сутринта не можахме да тренираме, защото тръгнахме малко по-рано. Първата спирка от маршрута ни бе "Извора Златна Панега". Това  е втория по големина извор в България, който на моменти стига до 3000 кубични метри дебит в секунда... и понеже района е карстов водата е небесно синя!
 От там се преместихме край пещерата "Проходна". От името на пещерата може да се разбере че не е точно пещера а по скоро проход - тунел. Но за наша жалост се снимаше филм и не можахме да влезем. Но заобиколихме от другата страна и все пак успяхме да влезем в това така вълшебно място. Нещото спиращо дъха бе двете образования - дупки в тавана, които хората са нарекли "Очите на Господ".
 На края,  на подходящи скали до "Пещерния дом" упражнихме похвати за спускане в пещери и за изкачване в пещери със специална екипировка :)
 Тези три дни наистина успяха да ме разсеят и да ме накарат да забравя за предстоящото Европейско първенство, от което останах много доволен... И със това си пътуване се убедих в това, колко малко познавам нашата страхотна Родина и че има още много уникални места да посетя!!!