вторник, 19 юни 2012 г.

Jukola

 Ако нещо се случи веднъж, то може никога повече да не се повтори, но ако се случи втори път, то е почти сигурно, че ще се случи и 3ти път :)
 След страхотния уикенд моят Финландки отбор Калеван Расти и аз можем да се поздравим с победата на най голямата щафета в света Юкола!

 2010 спечелих Юкола за първи път с тогавашния си отбор "Халден" СК, сега за втори път съм на върха с "Калеван Расти". Чувството да спечелиш такова състезание е невероятно, най-вече заради вътрешното удовлетворение и радост която изпитваш. След такива моменти, разбираш, че всички усилия и труд са си стрували.

 Миналия вторник, заминах за Финландия с Българския си отбор "Бегун". Първите два дни останах при тях и в четвъртък се присъединих към "Калеван Расти". Бях селектиран да бягам 1ви пост на първия отбор, което за мен отново бе огромна чест и отговорност! С наближаването на старта, емоциите и настроението се повишяваха. Преди самия старт бях малко нервен, но след топовния изстрел, за старт нещата се подредиха. Малки проблеми в началото на бягането нарушиха ритъма ми (някой ме настъпи по обувката и ми я събу, бях принуден да спра за да си я оправя и за 10 секунди ме минаха поне 20 души :)) но след 1ва точка всичко се нормализира :). Дупчейки 4та точка бях в началото на моята група, но в далечината видях светлини и така разбрах, че не съм съвсем в началото на групата. Но бързо ги настигнах и така се откъснахме може би с около 100тина метра от основната група. Две грешки на 5та и 7ма ни събраха отново с останалата част от отборите. Бягането ми до края протече нормално с една грешка от 30 секунди на 17та точка, но нямах късмет със вилиците и обрах почти всички най-дълги в края на маршрута. Така разликата на финала от 1вия отбор бе 2:30, което в началото малко ме шокира, но нищо необратимо не се беше случило. Съотборниците ми бягаха много добре пост след пост и направиха предаването доста скучно, но много сладко за нас:) Трябва да отбележа че 2рия ни отбор се нареди 10ти, което е изключително добре и повтори успеха си от миналата година.

 Седмица преди щафетата си чатих със Анти Хариу (Пипо) треньора на КР и го разпитвах за подредбата на отбора. Единственото нещо, което той ми каза бе : "Повярвай ми, това е печелившия отбор :)
 Без Тиери Жоржу в отбора, показахме, че също можем да бъдем много силни!


Ярко, Симо-Пека, Хану, Иере, Филю, Фабу, Пипо и всички треньори и състезатели, Благодаря Ви за незабравимата нощ!

 В момента съм в Хелзинки при Мико Хейнонен. Утре ще вземем участие в спринт по улиците на стария град на Талин (Естония), а в други ден летя за Швейцария, където ще се присъединя към националния отбор на България. Ще вземем участие в 4ти и 5ти кръг от световната купа в Сент Гален а след това ще останем на едноседмичен лагер за предстоящото световно първенство през месец Юли в Лозана.
 Тук може да гледате Юкола в 2 часа.

1 коментар: