неделя, 28 февруари 2010 г.

Държавно първенство по крос

 Днес се проведе държавното първенство по крос в гр. Луковит. Това първенство чудесно се нареждаше в програмата ми и исках да бягам добре. Тази година се състезавам от новосформирания клуб по лека атлетика "Браун Тим".
Последната седмица след лагера в Португалия, намалих малко тренировките за да бъда свеж през днешния ден. Старта ни беше в 15:10 и това ми позволи сутринта да разтичам 30мин и да пусна няколко ускорения. Кроса бе с дължина 10 км и се въртеше по 1км обиколка (1015м за да бъда точен). На старта застанаха най-добрите български състезатели по крос, като спокойно мога да кажа, че това първенство бе най-силното от последните 5 години. Обиколката бе приятна с много малко качване и пускане, но в по голяма си част бе доста неравна и мека и според мен създаваше проблеми за повечето лекоатлети. Стартирахме доста умерено с 3:20 на обиколка което ми позволи да се вработя доста добре. Километрите си минаваха, а аз се чувствах стабилно. Към 4-5км темпото рязко се увеличи с 10-12 сек на обиколка от, което доста се изненадах и си казах, че в никакъв случай не трябва да изоставам. Към средата на бягането се откъснахме четири човека, аз, Станислав Ламбев, Йоло Николов и Христо Стефанов ( национален рекордьор на маратон за България 2:11). По време на деветата обиколка, излязох на чело, като увеличих съвсем малко темпото. Никой не ме последва. Продължих с по-високо темпо и 200м преди последната обиколка видях че имам преднина около 50м. Навлизайки в последната обиколка усещах нарастващата умора, наистина положих доста големи усилия и си казах че на всяка цена трябва да задържа преднината и да не допускам да бъда настигнах. Приближавайки финала си позволих да се обърна и като видях, че групата е доста назад финиширах спокоен. И вече мога да кажа, че още една моя цел в спортната ми кариера е постигната. 33:10 бе моето време по това 10150 метрово трасе. Втори остана Йоло Николов а трети Станислав Ламбев.
П.С. Винаги съм знаел, че за да бъда физически подготвен на световно ниво в Ориентирането, трябва да съм поне на нивото на българските лекоатлети. А днешния резултат е достатъчно красноречив...

Утре очаквайте новата О-игра.


5 коментара:

  1. Браво, Дизел, скри им топката на лекоатлетите. Ама нали и ти си бившо лекоатлетче, така че няма лошо:-)

    ОтговорИзтриване
  2. Дизел, ама тия неща на мен например ми ги казвай навреме. Сложил съм едно текстче в сайта, но със закъснение за съжаление.
    Ето го:
    http://sportni.bg/index.phtml?tid=40&oid=2540447&cid=623

    И разбира се поздравления за успеха!

    ОтговорИзтриване
  3. Емо има една фактологична грешка на статията ти. Йоло не е рекордьор на маратон, а това е Христо Стефанов.

    ОтговорИзтриване