понеделник, 26 август 2013 г.

ДП - Спринт, Дълга и Щафети.

Изминалия уикенд се състоя държавното първенство по ориентиране - Спринт, Дълга и Щафети, съответно петък, събота и неделя. По-рано през годината бе и ДП Средна, която спечелих и сега защитавах титлите си от миналата година. Имайки в предвид, че само преди седмица бях завършил "5те Върха" и се чувствах не напълно възстановен. Но се опитах да не обръщам внимание на умората а да се съсредоточа върху нещата, които бяха важни, а именно да не греша.
 По време на загрявката преди спринта си навехнах глезена много лошо и не стига, че трябваше да не обръщам внимание на умората, но и трябваше да не обръщам внимание и на глезена. Не знам как успях но в момента в който финиширах усетих, че глезена ме боли и то доста... Избягах добре маршрута с един грешен вариант и няколко малки грешки. Съдейки по сплитовете виждам, че накрая на маршрута съм се "отпуснал" и съм избягал доста стабилно последната част. Макар и с малка преднина успях да стана 1ви пред съотборника си Иван Сираков. На 3то място се нареди Григор Караиванов.


 За дългата бях далеч по-спокоен. Физически се чувствах доста по-добре а във втората част на маршрута започнах да бягам по начин, по който ми се искаше още от самото начало.Бягане с една голяма грешка от около 40сек и няколко по-малки беше достатъчно за 1вото място. Минавайки през видимата контрола разбрах, че водя на Иван с минута и двадесет секунди. Нямах право на грешка или да се отпускам и избягах втората част на маршрута много добре. В последствие се оказа, че Иван е допуснал няколко грешки и така финиширах с над 4мин преднина. 3ти в днешния старт се нареди Николай Димитров.


 Последния ден от програмата на първенството бе Щафетата. Винаги това състезание е будило най-голям интерес в мен. На теория имахме най-добрия отбор, оставаше само да изпълним и на практика нещата. На 1ви пост Ивайло Петров бяга доста зле, като предаде на Иван с цели 6мин закъснение от 1вото място, но малко под 5мин след основния ни конкурент "Бегун" Варна. На втори пост Иван направи много добро бягане и след голяма грешка от страна на конкурентите ни, ми предаде само на 50 секунди от временния водач. Стартирах доста бързо, като целта ми бе да установя видим контакт с Владо, колкото се може по-рано. Но така и не го видях никъде. Преминавайки през видимата контрола разбрах, че водим. Позволих си да намаля значително скоростта, защото по правилник маршрута на 3ти пост след видимата контрола трябва да е еднакъв за всички, както беше и в случая. Така за 3та поредна година макар и с различни отбори се подреждам/е 1ви на ДП Щафети.


Няма коментари:

Публикуване на коментар